Bag – in – Box - o idee bună –

Să plăteşti conţinutul a trei sticle de vin şi să primeşti patru sună tentant. O astfel de ofertă însă poate face pe oricine să devină precaut. Costurile trebuiesc suportate de undeva şi, de obicei, calitatea este prima care ar putea suferi.

Totuşi, dacă se pot diminua cheltuielile cu ambalajul poţi într-adevăr avea la acelaşi preţ mai mult vin.

Cam aceasta este filosofia Bag-in-Box. O idee revoluţionară a unui ambalaj deştept. „Punga în cutie”s-a impus puternic în Australia şi Noua Zeelandă, apoi în Nordul Europei şi, în cele din urmă a stabilit recorduri de invidiat în Marea Britanie.

În detaliu, Bag-in-Box este compus dintr-o cutie cu mâner în care se introduce un sac special. Acest săculeţ confecţionat din materiale perfect compatibile cu vinul are prevăzută o supapă prin care lichidul iese fără a lăsa loc oxigenului să intre. Săculeţul se comprimă odată cu scurgerea vinului, iar supapa asigură protecţie împotriva oxidării.

Succesul Bag-in-Box vine nu numai de la găselniţele tehnice ci, mai ales de la libertatea pe care o conferă petrecerilor în aer liber.

Uşor de manevrat, fără a se sparge, ocupă loc puţin în frigider în comparaţie cu cantitatea răcită, păstrează temperatura dorită o bună perioadă şi, foarte important, vinul neconsumat nu se alterează câteva zile. Nu zgomot în maşină, nu sticle goale la întoarcere. Evident. Bag-in-Box nu poate fi prezent la seratele pretenţioase sau mesele festive.

În schimb puteţi avea un vin proaspăt, din care să beţi zilnic doar câteva pahare, fără să mai plătiţi patru dopuri, patru sticle, patru etichete.

Pentru că Bag-in-Box care se impune în România este de 3 litri, adică fix patru sticle de „trei sferturi”.
In emisfera sudica, modelul care s-a impus este cel de patru şi şase litri.

Deşi sunt puţini producătorii care au apelat la această formulă, există deja câteva sortimente pe piaţă. Din nefericire, au apărut şi câteva Bag-in-Box-uri care, datorită lipsei de calitate, pot îndepărta consumatorii de acest produs. Majoritatea iubitorilor de vin însă, au învăţat să pună semnul egal între calitate şi anumiţi producători.

Apariţia Bag-in-Box nu este un atac la forma tradiţională – îmbutelierea în sticlă – ci un produs care acoperă o nişă, un aliat al oamenilor dinamici, o alternativă răcoroasă pentru zilele călduroase de vară.

Dacă vă hotărâţi să cumpăraţi acest produs, fiţi atenţi ca producătorul să fie cunoscut, iar vinurile îmbuteliate (en bouteille – în sticlă) ale acestuia să fie pe placul Dvs.

Pana mâine,

Un strop de bucurie!

P.S.: Deşi nu sunt adeptul preluării necondiţionate a neologismelor, cred că Bag-in-Box este forma bună de păstrat în uz şi nu o eventuală traducere.

Lasa un mesaj








© 2006-2008 Catalin Paduraru