Wine-dispenser si Pompa de vid

Wine-dispenser

Sistem recomandat restaurantelor care vând vinuri bune şi la pahar.
Într-un dulap special, asortat cu mobilierul restaurantului, se pot introduce două până la zeci de butelii de vin. Un circuit cu nitrogen împinge vinul din sticla către pahar, locul gol fiind ocupat de către acest gaz. Evident, oxidarea în lipsa oxigenului nu se produce şi, în acest fel se asigură prezervarea timp de mai multe săptămâni a vinului în condiţii foarte bune.
Există şi wine-dispenser-e cu răcire controlată, pe secţiuni. Astfel, vinurile albe se pot servi la temperaturi mai mici, iar vinurile roşii la 16 – 180C.
Avantajele unui astfel de dispozitiv sunt evidente. Posibilitatea de a avea acces la cantităţi mai mici dintr-o varietate foarte mare de vinuri, contactul vizual cu sticla de vin în funcţie de opţiuni, contorizare şi acces codat.

 

Pompa de vid

Probabil cea mai ieftină ustensilă pentru vânzarea vinului la pahar. Între 7€ şi 12€.
Principiul este simplu. Prin acţionarea pistonului, pompa extrage tot aerul din sticlă. Dopul-supapă blochează orice schimb cu mediul înconjurător. Se pot achiziţiona dopuri separat de pompă.
Variantele mai complexe, emit un sunet special în momentul atingerii nivelului optim de vacuumare. Pompa şi dopurile se spală foarte uşor, neexistând elemente de îmbinare sau alte materiale încorporate decât plastic şi „cauciuc” agreat alimentar.
Acest produs nu se poate folosi la vinuri spumante sau spumoase. De asemenea, dacă un vin este în fermentaţie vidarea nu se va putea produce. Gazul rezultat în urma fermentării, va anihila acţiunea de vidare.

 

Dispenser cu B.I.B. - 5 L

Evident că servirea la pahar nu se poate face direct din B.I.B. Recomandat este să turnăm vinul într-o mică carafă.
Pentru restaurantele cu dever a fost creat un dispozitiv răcitor în care se pot aşeza şase B.I.B.-uri de 5 litri (speciale pentru Horeca). Pe lângă rolul practic, dispozitivul are şi valenţe comercial-estetice importante. Atragerea atenţiei către un punct de profit nu este de neglijat.
Clienţii vor fi „ispitiţi” de această formulă de vânzare, nouă şi ingenioasă. În plus, vinul va avea o temperatură potrivită.

Catering expert//29-10-2004

Lasa un mesaj








© 2006-2008 Catalin Paduraru