Despre Concursul de Vinuri

Forta unui concurs international se sprijina pe longevitate, credibilitate, popularitate si, prin urmare, prin numarul de participanti / probe.
La Bucuresti, in acest an, au fost doar 200 de titluri.

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““
Undeva lucrurile nu merg bine. Piata a crescut, e matura, consumatorii de vin bun exista, restaurantele si magazinele specializate le ofera si, cu toate acestea, inregistram un record negativ in ceea ce priveste cota de interes pentru concursul de vinuri de la Bucuresti.
Daca e sa te iei dupa rezultatele si acestei editii, ai putea crede ca inclusiv crame din plutonul B si-au revenit si ataca podiumul.
Daca e sa te iei dupa cum au confirmat proba pietei in anii trecuti anumite vinuri premiate, este posibil sa devin mai rezervat.
Asa cum, rezervati au fost si unii producatori cu vinuri verificate in timp sau la concursuri internationale si, care, au hotarat sa nu fie prezenti in competitia bucuresteana.
Spuneam, de curand, intr-o emisiune TV, ca demersurile prezentului viti-vinicol romanesc se afla stranse (strivite?) de o menghina- lipsa de valorizare si lipsa de proiectii pentru viitor.
Probabil singura tara din categoria “puterilor” producatoare de vin care sa nu aiba un MUZEU NATIONAL AL VIEI SI VINULUI, pe de o parte si, pe de alta, fara tinte clare, bine definite, pe care sa le atingem in viitor si, care, sa ne asigure, pana la urma, un statut onorabil si….o viata mai buna .
Acest Muzeu (ar putea deveni proiectul meu pentru aceasta viata) ar avea, bineinteles, spatii dedicate concursurilor si, in acest fel, de pilda, nu s-ar mai apela la tot felul de formule de compromis.
Dar, fara sa vreau, m-am indepartat de subiect.
Cu ce poate, la urma urmei, sa ajute un concurs, viata horecarilor?
Nu facem lista, astazi neaparat dupa palmares ci, dupa sfatul somelierului (ceea ce e, in 90 % din cazuri, foarte bine), nu se schimba pretul (sau pretuirea) in piata a vinurilor premiate (pentru ca, oricum, au o foarte , foarte slaba mediatizare), s.a.m.d.
Ei, lucrurile, nu stau chiar asa. Sa presupunem ca am avea un concurs puternic, care sa treaca in revista mii de probe din vinurile existente pe piata sau dintre cele care vor sa patrunda la noi.
Rezultatele ar functiona ca un barometru si acest lucru ne-ar scuti de sabloane.
A iesi din casa imbracat zi de zi cu aceleasi haine, fara sa te interesezi daca ploua sau daca e soare, poate fi o masura a ataşării faţă de o anumita luna calendaristica. Totusi, vremea se schimba.
La vinuri, lucrurile stau exact la fel. Te poti atasa de un brand / producator dar (mai ales daca gestionezi multe titluri) intr-un anumit an poti trece cu vederea o recolta mai proasta. Ceea ce, evident, n-ar fi un lucru entuziasmant pentru clienti.
Concursul ti-ar da rezultatele la zi. Daca vrei sa tii cont de ele, devine chiar treaba ta, dar informatia de baza nu lipseste.
Poate va intrebati de ce nu am un ton mai optimist.
Pentru simplul motiv ca suntem in 2009, am avut 20 de ani la dispozitie pentru a ne maturiza si, se pare, inca gângurim inocenti, atunci cand vine vorba de efort sindicalizat, de coerenta, de strategii pe termen lung si chiar de competente.
Imbucurator este faptul ca, in restaurante gasesti din ce in ce mai multi oameni dispusi sa invete si sa-si ridice nivelul profesional.
Intrebarea dureroasa este: de la cine?
Lista rezultatelor va crea confuzii, sunt sigur.
Consultati-o.
Notati-o.
La sfarsit de an vom trage o linie si ceva concluzii. Abia astept.
Lista poate fi consultata la www.vinromania.ro/rezultate.php

Lasa un mesaj








© 2006-2008 Catalin Paduraru