OBSESIA …agricola in Lumea Vinului

Nu ma intelegeti gresit. M-ar bucura foarte mult ca guvernantii (de ce oare la masculin guvernant inseamna sef si la feminin guvernanta – slujnica) sa fie obsedati de problema agricola.

Sa gaseasca solutii pentru absorbtia fondurilor UE, sa gestioneze eficient un program al irigatiilor, sa limiteze agresiunea otravurilor chimice, etc, etc.

Lipsa acestei preocupari face ca oamenii de bun simt sa imagineze, sa discute si parafeze tactici si practice agricole, strategii pe termen lung, axiome salvatoare. De aici pana la derapaj, exces, discurs semidoct, samanatorist, nu e cale lunga. Ori, in Lumea Vinului, mai ales a celui bun, produsul agricol nu poate fi numai…agricol.

Auzi voci: “prea multi facatori de imagine, prea multi vanzatori!”, “Ce fac acestia? Sugruma pe bietul producator…”, “Vinul nu are pret”, “Viile sunt in paragina”, samd.

As atrage atentia in mod categoric ca ramanand ceva care se vinde la litru (sau “la Kg”, nu-I asa?!), vinul e doar un produs alimentar cu o rentabilitate mai mica sau mai mare, in functie de productie si productivitate, conditii meteo, resurse umane mediu specializate. Pentru acest tip de vin, modest, conventional, exista si piata exista si oferta. Daca ne gandim insa, ca vinul bun, cu personalitate, are alte costuri, daca ne gandim ca o serie de elemente de identitate pot fi intelese doar prin cheia istorica, sociala, culturala, vedem ca accesul acestuia catre piata specifica se face mai anevoios.

Ca vinurile sa ajunga sa ofere confort financiar producatorilor, pe langa a fi foarte bune, trebuie sa poata fi absorbite de catre un segment special: consumatori care au nevoie de argument solide, de cunostinte, de anecdotica, de o structura care sa le ofere ierarhizare, suport logistic si ocazii de consum. Oportunitate, proximitate,evaluare, etalare.

Astfel de termeni nu sunt din registrul agricol, dar sunt foarte folositori pentru agricultura.

Haideti sa-I lasam pe cei care fac imagine sau care vand, sa se dezvolte, sa ne inteleaga, sa propage mesajele corecte. Asociere culinara, entertainment, oenoturism, concursuri de vin, iata cateva parghii de crestere a pietei. Cantitativa si calitativa. Intelegerea unei lumi noi ne va arata ca sunt prea putini degustatori, prea putini somelieri, prea putini scriitori de vin, prea putini Cavaleri ai Vinului.

NOTA: In luna octombrie 2012, la Bucuresti, a avut loc Ceremonia de acreditare de noi membri al Legatului Bucuresti a ORDO EQUESTRIS VINI EUROPAE, organizatie cu aproximativ 5000 de membri in Europa. Ceremonia a fost gazduita de Palatul CEC, una dintre cele mai selecte si spectaculoase locatii din Bucuresti. Cina festiva a fost organizata la GRAND HOTEL CONTINENTAL. Cavalerii Vinului au fost ambasadorii vinului premium din Romania. Bunastarea podgorenilor se poate sprijini si pe ajutorul celor care au devenit vectori de imagine pentru Lumea Vinului.

Lasa un mesaj








© 2006-2008 Catalin Paduraru