Sustineti Concursul International de Vinuri Bucuresti 2014!

Cunoscut ca IWCB, International Wine Contest Bucharest, acest concurs poate sa faca mai mult bine Romaniei decat un guvern intreg.
//////////////////////////
Imi asum afirmatia de mai sus cu o multime de argumente. Imi place sa le folosesc si pe cele verificate stiintific. Dintr-un studiu temeinic, pe care l-am desfasurat pe parcursul mai multor ani, am desprins cateva “high light”-uri. Autocitandu-ma, nu am pus ghilimele. Rog, insa, pe cei care doresc sa foloseasca informatiile (dar-ar Domnul!) sa indice sursa.
Evenimentele de promovare naţionale şi internaţionale actuale au un efect limitat în ceea ce priveşte asigurarea notorietăţii vinurilor româneşti. Pentru cele naţionale s a desprins concluzia că ele sunt în număr mic, de interes restrâns şi marea lor majoritate nu oferă posibilitatea confruntării vinurilor româneşti cu cele din străinătate. In ceea ce priveşte evenimentele internaţionale desfasurate in afara granitelor, costurile de participare şi, ulterior, cele generate de marketing, limitează penetrarea vinurilor româneşti pe pieţele externe. În egală măsură, producătorii înşişi enumeră foarte puţine astfel de evenimente, dovedind că un eveniment de talie internaţională, organizat în România, cu costuri mai mici, este benefic.
Degustările publice, degustările private nu au un aport deosebit în fixarea unei ierarhii bazate pe valoare, pe de o parte datorită mesajului comercial, în primul caz, sau datorită lipsei de cunoştinţe a publicului pentru o selecţie bine făcută, în cel de-al doilea caz. Oenoturismul, cel mai bun prilej pentru o degustare organizată, se află în România în stadiu incipient, aşa cum rezultă şi din datele noastre obţinute din interviurile realizate cu producătorii români, fiind un domeniu care are nevoie de activităţi de cercetare, implementare, promovare şi integrare în reţele asociative, de tip cluster.
Concursul Internaţional de Vinuri Bucureşti reprezintă o platformă ştiinţifică credibilă, de evaluare şi ierarhizare a vinurilor, care operează cu instrumente de cercetare capabile să furnizeze informaţii amănunţite şi de cea mai strictă actualitate, cu caracter unic prin analiza secvenţială a rezultatelor obţinute şi corelarea acestora cu baza de date IWCB, cea mai complexă din România. Pentru producători şi pentru public sunt livrate informaţii distincte, necesare celor două câmpuri diferite de interes.
Concursurile la nivel naţional sunt sub limita unei mase critice care să producă modificări în receptarea publicului sau să capteze interesul comunicatorilor internaţionali.
Prin brand awarness IWCB se atrage atenţia asupra României viticole. Referirile din presa internaţionala despre IWCB sunt de tip “conţinut” şi nu “reclamă” şi trimit către rezultatele obţinute de vinurile româneşti, fapt imposibil de realizat pentru producători în absenţa unor bugete mari de comunicare.
La nivel internaţional se demonstrează potenţialul unor concursuri puternice, cu mii de probe supuse jurizării. Însemnele medaliilor obţinute devin argument la vânzare pentru consumatori. Notorietatea acestor concursuri se transferă şi către vinurile premiate. Un concurs puternic desfăşurat în România, are avantajul de a analiza, prin comparaţie, vinuri româneşti aflate în competiţie directă cu vinurile internaţionale care vizează piaţa românească, ierarhizarea fiind astfel relevantă pentru această piaţă. Mai mult, jucători noi care targetează consumatorii români, vor avea posibilitatea să îşi valideze produsele în acest context beneficiind de o comunicare mult mai focusată.
Cunoaşterea mecanismelor interne ale IWCB întăreşte încrederea producătorilor şi consumatorilor în această competiţie. Analizele detaliate ajută producătorii şi comunicatorii să transmită mesaje în piaţă bazate pe date reale. In practica de pâna acum, “imaginea” era prioritară, ceea ce pe termen mediu şi lung înseamnă decredibilizare, respectiv îngustarea pieţei pentru vinurile româneşti.
Spaţiul audio-vizual din România nu găzduieşte prezenţe numeroase ale reclamelor sau emisiuni care să promoveze vinul. Pentru publicitate TV optează firmele foarte mari, beneficiul consumatorilor în a obţine informaţii obiective fiind interpretabil. Producţia de conţinut TV şi radio, precum şi difuzarea sunt scumpe şi inaccesibile pentru majoritatea producătorilor. În “Studiul calitativ al percepţiei producătorilor privind promovarea vinului” se consemnează prima tendinţă comună pentru sindicalizare, “realizarea unui spot comun”, dar care nu s-a generalizat şi nici nu a progresat.
O concluzie importantă arată ca spaţiul virtual, new media (social media) devine un teritoriu prolific de comunicare, motiv pentru care IWCB a şi apelat, în premieră, la serviciile bloggerilor, adresându-le invitaţia de a face parte dintr-un panel paralel de jurizare.
Funcţionarea IWCB asigură formarea unei baze de date istorice pentru vinurile româneşti, care devine, în timp, instrument de promovare după modelul “carte de millesimes” cu anii cei mai buni de recoltă.
Din analiza celor trei ediţii ale IWCB (2011, 2012, 2013) a reieşit că vinurile româneşti sunt într-o permanentă îmbunatăţire a calităţii, iar soiurile româneşti, în vinuri varietale sau în cupaj cu soiuri internaţionale stau la baza obţinerii unor vinuri de succes, care câştiga medalii. Analiza percepţiei juraţilor străini a arătat care sunt diferenţele de interpretare, ce apreciază aceştia şi ce nu la vinurile româneşti, informaţii care devin utile în amonte, la producătorii români de vinuri.
Bloggerii au avut un comportament în jurizare care îi defineşte drept consumatori avizaţi. Notele lor au fost comparate cu mediile panelurilor care au jurizat aceleaşi probe. Informarea bloggerilor despre mecanismele interne ale concursului, pentru a le transmite, la rândul lor, publicului, a fost unul dintre beneficii şi un pas important pentru ca IWCB să devină un şi mai bun comunicator.
Ca urmare a coroborării rezultatelor cercetării, s-a desprins concluzia că este necesar ca IWCB şi MNVV (Muzeul National al Viei si Vinului) să devină factori catalizatori ai unui sistem de tip cluster, reunind competenţe din mediul universitar şi de cercetare, mediul antreprenorial viti-vinicol şi din alte domenii, administraţie şi organizaţii profesionale, pentru fructificarea tuturor avantajelor derivate din acest mod de organizare, inclusiv pentru o comunicare coerentă şi cu audienţă sporită, la costuri mici pentru fiecare producător în parte.
Cluster-ul viti-vinicol se impune ca formă modernă şi eficientă pentru creşterea performanţelor şi a comunicării acestor performanţe. Acest cluster se distinge prin caracterul de noutate în domeniu, angrenarea sinergică a mai multor forţe, dintre care unele mai dezvoltate decât sectorul viti-vinicol.
Rezultatele obţinute recomandă folosirea unei platforme colaborative, de tip cluster, cu folosirea celor mai noi modalități de comunicare, inclusiv edutainment şi social media.

Prin autosustenabilitate, prin profundele implicaţii în sfera socială, culturală, educaţională, profesională, economică şi de edutainment, MNVV (Muzeul National al Viei si Vinului) şi IWCB (International Wine Contest Bucharest) pun bazele unei infrastructuri apropiată de consumatori, deficitară în momentul de faţă, care să permită dezvoltarea pieţei la acelaşi nivel precum cel al dezvoltării actuale a viticulturii şi vinificaţiei din România.

Incurajati trimiterea de probe din Romania si din strainatate la Concursul International de Vinuri Bucuresti 2014.
Recomandati consumul vinurilor premiate la aceasta competitie.
Comunicati in mediile romanesti si straine ca redevenim un arbitru serios in regiune.
Sustineti IWCB, sustineti Romania!

Lasa un mesaj








© 2006-2008 Catalin Paduraru